Spill når du vil – så mye du vil

Konseptet “Silent piano” er et pantentert system fra Yamaha – og er på sterk fremmarsj i Norge. Det er i utgangspunktet et helt normalt akustisk piano. Inne i instrumentet er det montert et digitalpiano. Du kan så koble vekk den akustiske lyden ut i rommet og spille med hodetelefoner. For mange av våre kunder har det vært en aha-opplevelse at dette produktet finnes. Dette gir deg full frihet!

Du kan spille piano hele døgnet uten at noen hører deg
Alterner mellom digitalpiano og vanlig piano med et enkelt grep.
To sett hodetelefoner kan tilkobles om man skal spille firehendig eller drive undervisning.
Mekanikken fungerer likt uansett.
Ingen lyd når du spiller digitalpiano. Hammerne stoppes før de når strengene.
Med en normal pianomekanikk i funksjon slipper man å legge om teknikken, slik man må hvis man spiller på et digitalpiano laget av plast.
Midi-funksjon gjør at du kan koble pianoet til PC’n (for å skrive ut noter) – eller til andre lydkilder (synthersizer o.l.)
En innebygd opptaksenhet gjør at du kan spille firehendig med deg selv – eller høre på din egen fremførelse.
Koble pianoet til PA-anlegg eller stereoanlegget ditt – og få lyden ut over høyttalerne.
Det kan også kombineres med akustisk lyd fra instrumentet samtidig som digital lyd kommer fra høyttalere
For mer utfyllende infornasjon, se Yamahas hjemmeside om silent systemer

Pianoverkstedet Holthe og Bakke as har Norges største utvalg av Silent pianoer.
Alle Yamahas piano- og flygelmodeller kan leveres med silent system. Nå har vi følgende modeller på lager:

Yamaha B1SG Silent piano
Yamaha B2SG Silent piano
Yamaha B3SG2 Silent piano
Yamaha P-121SH Silent piano
Yamaha U1SH silent piano
Yamaha GC1TA Silent flygel

Kontakt oss ved spørsmål – eller for å få et godt tilbud!